496: Hoera, crisis!

kredietcrisis

Een crisis leidt vaak tot angst. Veel bedrijven schieten bevend de passiviteit in.
Maar echte ondernemers leunen niet achterover. Die denken na hoe ze van de omstandigheden kunnen profiteren. Dus ook van een crisis. Het meest voor de hand liggend is natuurlijk om met aanbiedingen te stunten. Op deze foto uit Zeist is dat trouwens aardig gedaan. Angstige letters. En de term ’shit happens’ is met tape afgeplakt tot it happens.

Maar er zijn natuurlijk meer manieren (misschien wel betere) om van de crisis te profiteren. Bijvoorbeeld door eens genadeloos je assortiment tegen het licht te houden, fors te schrappen en de vrijkomende middelen in te zetten voor superieure innovatie. Die je juist nu op de markt brengt, want de concurrentie zit angstig in een hoekje te beven tot de crisis overwaait.

Vraag: hoe kun jij van de crisis profiteren?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *