Steve Jobs vond dat je ook de onzichtbare onderdelen van je produkt mooi moest maken.…
1192: Kraan cursus
Dit is de kraan in het toilet van Bellevue.
Na jarenlange leegstand is dit hotel op de mooiste plek van Dordrecht schitterend opgeknapt en weer in gebruik genomen. Bij zo’n facelift krijgt elk detail aandacht. En dus is er ook een bijzondere kraan in het toilet.
Prachtig design in een prachtige omgeving.
Maar er is een probleem:
Geen hond snapt hoe de kraan werkt.
De knop op de kraan suggereert dat we moeten draaien. Maar hoe hard we dat ook doen, het haalt helemaal niks uit. De kraan blijft droog staan en onze handen blijven vies.
Omlaag drukken helpt ook niet.
Na 6.120 klachten heeft het hotelpersoneel dus maar een briefje opgehangen met de briljante tekst:
Om de kraan te openen, duwt u de knop naar achteren.
Dank u voor uw begrip.
Stel je bent een kraanontwerper. Zou het dan misschien een heel klein beetje handig kunnen zijn om eerst te kijken hoe mensen zich gedragen. En dan daaromheen iets schitterends te designen?
Of is dat teveel gevraagd.
Let’s Make Wow
Bestudeer het feitelijke gedrag van je klant tot in detail. En ontwerp je propositie daaromheen.