Dit is niet zomaar een grasmaai robot, dit is een Porsche 911 Turbo S grasmonster.…
1296: Koekje met boodschap
Heftig koekje bij de Coffee Company in Rotterdam.
There are people dying, luidt de tekst.
Confronterend: er sterven mensen en jij gaat een koekje eten?
De zin there are eople dying kennen we uit Michael Jacksons We Are The World.
De eerste associaties gaan dan ook op een wrange manier die kant op: een koekje tegen de honger in de wereld?
Maar de achterkant van het koekje biedt duidelijkheid. De boodschap blijkt een reclame voor de gelijknamige voorstelling van Sarah Moeremans in de Rotterdamse Schouwburg.
De actie is op meer niveaus bijzonder:
– een koekje als communicatiemiddel (anders dan fortune coockie)
– het schrijnende contrast tussen het luxe extraatje en stervende mensen (van de honger?)
Let’s Make Wow:
– trek aandacht door een confronterende tekst op een onverwachte plek (bijvoorbeeld op een koekje)
– zet een zware boodschap op een luchtige, onschuldige drager