Skip to content

1850: Friese Latte

Italiaanse koffie smaakt beter. Italiaanse woorden helpen daarbij. Als Illy het heeft over Arte e Schenza dell'Espresso dan proef je Italië. In ons hoofd wordt een associatienetwerk getriggerd dat past bij het Zuid-Europese land.

Het melkkuipje sluit zich aan met de woorden Latte per Caffe.

Maar dan wordt het spannend, want het kuipje vermeldt ook Friesche Vlag. En Friesland heeft een ook sterk associatienetwerk, maar met een heel andere lading dan Italie. Je kunt zelfs betogen dat Italie en Friesland in veel opzichten tegenovergesteld zijn. Het Italiaanse temperament tegenover de Friese nuchterheid. De Italiaanse overdrijving tegenover het Friese understatement.

Het kuipje combineert dus twee werelden die eigenlijk niet bij elkaar passen. Dat maakt het wel zo opmerkelijk. En zelfs een beetje grappig.

Let's Make Wow:

– Kies exotische woorden om het bijzondere gevoel rond je product te versterken.

– Combineer twee culturen die eigelijk niet bij elkaar passen.

 

Back To Top