Het “we hebben elkaar gemist” briefje van de pakjesbezorger heeft zo te zien ook de…
2000: de jarigste
Spiegeltje spiegeltje aan de wand, de Hair Company feliciteert de jarigste van het land.
Verjaardagskaarten als marketingtool zijn niet nieuw. Maar hier is het wel aardig gedaan.
Om te beginnen is de kaart een spiegel, en dat past natuurlijk wonderwel bij een kapper. Daarnaast is de boodschap bijzonder: het is een variant op een bekende spreuk uit een sprookje. Alleen is de schoonste van het land vervangen door: de jarigste van het land.
Je vraagt je meteen af of zoiets wel bestaat. Kun je de jarigste zijn. Is de een jariger dan de ander?
Er is een overtreffende trap gebruikt waar dat taalkundig eigenlijk niet kan en daarmee trek je de aandacht.
Let's Make Wow:
Breng een boodschap die taalkundig eigenlijk niet klopt, maar wel grappig is.
(En nee, de kaart was niet vanwege de jarige straatjutten site (2000 posts!))