2163: Emotionele snack-fuik

Safe Snacks

Op Festival Mundial in Tilburg staat een grote opvallende rode ‘snackmuur’ met de tekst Safe Snacks. Het blijkt niet de gebruikelijke vette-bek-automatiek, maar een actie van Stop Aids Now. Als je dichterbij komt krijg je een muntje en mag je iets kiezen uit de automatiek.

Als je je keuze hebt gemaakt en een luikje hebt geopend, volgt  een zorgvuldig gescript verhaal dat er toe moet leiden dat je of als een ongevoelige zak aids-weeskindjes laat stikken of voor een gering bedrag per jaar donateur wordt van Stop Aids Now.

Zodra je een muntje accepteert en een luikje opent beland je in een emotionele argumenten-fuik waar je bijna niet meer uit komt. Geraffineerde marketing, maar gericht op een goed doel en daardoor net iets minder irritant.

Safe Snacks2

 

Grappig en opvallend is natuurlijk de snack-automatiek plus het muntje dat je  krijgt om een luikje open te trekken. Dat prikkelt de nieuwsgierigheid. Wat zou ik ‘krijgen’?

Let’s Make Wow:

– Gebruik een succesvol instrument uit een andere wereld (bijvoorbeeld een snackautomaat) om de nieuwsgierigheid van je doelgroep te prikkelen.

– Creëer een emotionele argumentenfuik die je doelgroep stap voor stap tot een transactie brengt (ik ben hier persoonlijk geen voorstander van, maar maak je eigen afweging).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *