Skip to content

3215: Marketing Monnik

Marketing monnik
Voor je het weet, trap je er in: een (schijnbaar) Boeddhistische monnik geeft je een plaatje met een (schijnbaar) Boeddhistisch symbool.
Wie weigert zoiets van een onbaatzuchtige geestelijke?

Maar zodra je het aanneemt, start een zorgvuldig gescript proces, waaruit je bijna niet kunt ontsnappen.  Je wordt gevraagd een wens te doen voor de wereld (World Peace, Love, Happiness…) en die wens op te schrijven in een boekje.
Wie weigert zoiets van een (schijnbaar) onbaatzuchtige geestelijke?

Daarna wordt gevraagd hoeveel je over hebt voor die droom.
Het is al moeilijk om publiekelijk zuinig te gaan doen rond de wereldvrede.
Maar je krijgt ook nog eens een lijst te zien met eerdere gevers die allemaal 20 tot 40 Dollar over hadden.
Daarmee spelen de (schijnbare) geestelijken slim in op ons kuddegedrag.

Let’s Make Wow:
– Geef iets voordat je iets vraagt.
– Koppel je product aan een hoger doel.
– Maak gebruik van het kuddegedrag van klanten.

 

Back To Top