Skip to content

1114: Zien kijken doet kijken

VleesKijken

Hee Factor (wat valt hier op):
Bij de slager in Brielle staan twee hele kleine jongetjes verlekkerd naar de vitrine te kijken.Als voorbijganger wordt je nieuwsgierig: waar staan die twee schattige knulletjes zo aandachtig naar te turen?

Bij nadere inspectie blijkt het niet om echte jongetjes te gaan maar om twee aangeklede poppen. Zijn we mooi op het verkeerde been gezet…

Maar onze nieuwsgierigheid is geprikkeld… Want: zien kijken, doet kijken. Als meerdere mensen aandachtig naar hetzelfde kijken zullen voorbijgangers willen weten waar die mensen nou naar staan te kijken. Een simpele truc die altijd werkt. Nieuwsgierig als we zijn, kunnen we het bijna niet bedwingen.

Principe (wat is het principe achter de Hee-factor):
Zien kijken, doet kijken: trek de aandacht door meerdere mensen naar jouw product te laten kijken.

Ideeën met behulp van dit principe:
– huur mensen in die massaal naar hetzelfde kijken (jouw product)
– zet aangeklede poppen neer die allemaal naar jouw product kijken
– zet een lichtkrant neer met de tekst: al 7.232 voorbijgangers keken hier naar rechts…

(voeg zelf ideeën toe middels de comment knop)

Back To Top