Uniek en sympathiek gebaar naar alle kleurenblinde politieagenten en boa's in de wereld: onder de…
1479: Nice to meat
Nice To Meat staat op de bestelwagen van de vleesleverancier van Hotel New York.
Er valt veel te zeggen over dit busje.
Om te beginnen is er natuurlijk de aardige woordspeling.
Nice to Meet werd Nice to Meat.
Zo ontstond een dubbele betekenis:
– Leuk om je te ontmoeten
– Wij zijn aardig tegen koeien
Tweede element is de koe met geschilderde tulpen:
Tulpen, gras en blauwe lucht geven een natuurlijke uitstraling.
Suggestie: natuurlijk vlees.
De schilderij associatie geeft een suggestie van kunst.
De handtekening onder de koe (H. Hofstra) versterkt dat nog eens.
Suggestie: Dit is niet zomaar vlees, dit is kunst.
Op de website van Nice To Meat wordt dit nog eens versterkt met de kreet Meat is Art
Derde element zijn de keurmerken in de linkerhoek:
Geeft een extra gevoel van kwaliteit. Kennelijk is er een instantie die toeziet op dit vlees, zo denken we onbewust. Of misschien hebben ze zelfs een prijs gewonnen.
Als je goed kijkt, zie je echter dat het eigen kwaliteitslabels zijn van het bedrijf.
Let’s Make Wow:
– speel met betekenissen
– Voeg kunst toe om extra kwaliteit te suggereren (dit is kunst)
– creëer een eigen kwaliteitslabel