39: Prijsschreeuwer

Drankzaak
Ketel 1 kost er 12,95. Bij bestelling van 12 flessen (je moet maar dorst hebben) zelfs maar 11,95.
En bij een feestje, party of bruiloft krijgt u zelfs ‘extra extra korting bij uw bestelling’.

De prijs voor de mooiste etalage zal deze ondernemer aan de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam vermoedelijk niet winnen. Het raam van zijn winkel is simpelweg dichtgeplakt met zijn prijsstunts. En dan ook nog eens met de meest schreeuwende kleuren die de uitbater kon vinden. Zelfs op het nummerbordje naast de deur zit nog een aanbieding geplakt. Dit is geen prijsvechter, maar een prijsschreeuwer zou je kunnen zeggen.
Aan de andere kant is wel duidelijk waar hij voor staat. Geen gezeur, maar gewoon de laagst mogelijke prijs.

Het aardige is dat de Nieuwe Binnenweg meerdere gezichten heeft. In een ander deel van dezelfde straat zou prima ruimte zijn voor een upmarket drankenzaak, pardon… spiritualien-etablissement. Is er nog niet, maar met het langzaam deftiger worden van dat deel van de straat zou het zo kunnen gebeuren. Hoe zou die etalage er uit gaan zien? Vermoedelijk net even anders 😉

Vraag: Wat wil je zijn: een prijsschreeuwer of spiritualien-etablissement?
Deftiger gezegd: wat is je concurrentiestrategie? Ga je voor prijs of voor toegevoegde waarde? En: is alles wat je doet en wat je communiceert dan consistent met die gekozen strategie?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *