2338: Courtesy Cards

Courtesy card

Ik heb een nieuwe koptelefoon gekocht waar ik niet over uitgepraat raak:
de Bose Quiet Comfort 15.
De belangrijkste feature is niet het weergeven van muziek, maar het creëren van stilte
De QC15 (zoals kenners zoals ik ‘m noemen) doet dat door anti-geluid te produceren. Kleine microfoontjes registreren het omgevingsgeluid en keren de frequentie daarvan om, zodat het geluid verdwijnt.

Het verhaal is al geweldig, maar de ervaring als je de headphone opzet is ronduit spectaculair. Zozeer dat ik er iedereen in mijn omgeving mee lastig val…

En daar heeft de fabrikant nou ontzettend slim op ingespeeld. In de hoes van mijn QC15 zit een klein plastic mapje van het visitekaartjes formaat. Alleen zitten er in het  mapje geen visitekaartjes, maar een stapeltje Courtesy Cards. Kaartjes die ik mijn vrienden kan geven als ze de koptelefoon op hebben gehad. De fabrikant presenteert het als een vorm van service:

Customers tell us they’re often asked about their Bose QuietComfort 15 headphones. For your convenience, this courtesy card is yours to pass along.

Een briljante manier om de klant reclame voor je te laten maken.

Let’s Make Wow:

Maak het je klant zo makkelijk mogelijk om zijn ervaring met jouw product door te vertellen. Bijvoorbeeld door courtesy card aan je product toe te voegen.

Dit bericht heeft 1 reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *