Skip to content

2535: Key to Tomorrowland

TomorrowKey
Dancefestival Tomorrowland heeft de klassieke toegangskaartjes vervangen door polsbandjes.
Da’s niks nieuws, maar de manier waarop Tomorrowland waarde toevoegt aan de bandjes is dat wel.
Om te beginnen zijn ze verpakt in een schitterende, sprookjesachtige schatkist, die je open moet maakt met een meegeleverde magische sleutel.
Zo creëert Tomorrowland op een knappe manier extra voorpret.

TomorrowDoos2

In de met fluweel beklede doos vind je dan geen lullig plastic bandje, maar een leren bandje met metalen schijf. Je moet de band vooraf activeren op de website en je kunt hem dan meteen koppelen aan je facebook.
Dat levert je als bezoeker extra voordeel op, want als je op het festival iemand tegenkomt waarmee je contact wilt onderhouden dan hoef je slechts de bandjes tegen elkaar aan te houden, tegelijk op een hartje op het bandje te drukken en er wordt automatisch een friend request verstuurd via Facebook. Cool. (En het levert Tomorrowland natuurlijk een schat aan marketinginformatie op).

Let’s Make Wow:
– Zorg voor voorpret
– Voeg beleving toe aan ‘gewone’ dingen
– Creëer een win-win situatie: geef klanten extra voordelen in ruil voor marketing-informatie.

Comments (1)

  1. In een gesprek met mijn marketingstudenten kwam deze doos ter sprake. Het gesprek was een voorbereiding op een artikel dat ik schrijf over papieren DM (en wat jonge marketeers daarvan vinden). Ik zou graag een foto zoals deze bij jouw blogpost bij het artikel zetten. Heb je deze foto nog in hoge resolutie? En zou je die kunnen mailen? Mijn artikel komt in het Vlaamse DM-tijdschrift 1-2-1 Marketing Update. Alvast bedankt.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top