Door de achterkant van je melkpak ‘The Boring (but very important) Side’ te noemen, wordt…
3682: SLEUTELBEEN
Ivm gebroken sleutelbeen sta ik even niet in de winkel.
Sorry voor het ongemak.
Thea
Prachtig briefje op een winkeldeur in het Zwaanshals in Rotterdam.
Met een gebroken sleutelbeen leef je als klant meteen helemaal mee. Je voelt even aan je eigen sleutelbeen en je vraagt je af wat er gebeurd is met Thea.
Het komt ook ontzettend stoer over dat de onderneemster even niet in de winkel staat’. Niks wekenlang in de ziektewet, nee zodra het menselijkerwijs kan, sleept ze haar gebroken sleutelbeen alweer naar haar winkel.
Het briefje suggereet ook dat Thea het ongemak van de klanten (ojee, een dichte deur!) belangrijker acht dan de pijn van haar eigen gebroken sleutelbeen. Is er een beter signaal dat de klant voorop staat?
Voor het herstel van een gebroken sleutelbeen staat al gauw 6 weken. Maar Thea is slechts ‘even’ weg. Ik vermoed zelfs dat ze met een uurtje alweer in de winkel stond (met een paracetamolletje moet het wel lukken).
Dit is zo veel beter dan de standaard boodschap “Wegens ziekte gesloten”.
Let’s Make Wow:
Maak van een nadeel een voordeel.
Zet de klant centraal